czwartek, 1 maja 2014

Kraina snów

Ci co mnie znają, wiedzą, że H. P. Lovecraft tak często przewija się przez moje usta, że stałem się monotematyczny. Jego opowiadania fascynują mnie już od dawna. Posiadają one coś czego trudno jest szukać u innych autorów. Potrzebę obcowania z niesamowitością tak głęboką i pierwotną, że aż namacalną. Sam autor poszukiwał jej nocami, na przemian śniąc i pisząc o niezwykłych krajobrazach sennych krain. Owocem jego wypraw doprawionych ogromną wyobraźnią stał się zbiór opowiadań pt. Dream Cycle. Z pewnością wielu z was czytało takie utwory jak Celephaïs, W poszukiwaniu nieznanego Kadath, czy Dziwny wysoki dom wśród mgieł.
Piszę o tym ponieważ dowiedziałem się, że grupa niemieckich filmowców pod przewodnictwem wietnamskiego reżysera Huan Vu (aktualnie mieszkającego w Stuttgarcie), postanowiła nakręcić film pt. Dreamlands inspirowany twórczością Lovecrafta, a w szczególności opowiadaniami ze zbioru o którym wspomniałem wcześniej. Póki co zbierają fundusze na realizację filmu. Trzymam mocno kciuki, ponieważ trailery wyglądają obiecująco. Więcej informacji znajdziecie otwierając poniższy link.

https://www.indiegogo.com/projects/the-dreamlands#home



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz